Life coach szemmel az MLM 2

Volt egy korábbi bejegyzésem az MLM-ről (life coach szemmel az MLM), ami egyik olvasóm szerint félreérthető volt. Erről a bejegyzésről van szó: http://lifecoach1.hu/life-coach-szemmel-az-mlm/

 

Öntsünk tiszta vizet a pohárba:

  • Amit ebben a bejegyzésben megfogalmaztam, az egy saját negatív tapasztalat, ami történt velem (egy emberrel, egy rendszerben).
  • Én az MLM „szakmát” megbélyegezni, megszólni, lehúzni nem akarom. Belelátok, dolgoztam is benne, tudom, hogy nem egyszerű, és tisztelem azokat az embereket, akik ezt a munkát végzik.

 

A múltkor a hibákról írtam, most pedig -olvasóm javaslatára- leírom, hogy  life coach és tréner szemmel a hibákat hol lehet javítani,  vagyis mit kellett volna tennie.

  1.  hiba
    Amikor találkoztunk, ott követte el az első és legnagyobb hibát, hogy anélkül, hogy bármit is tudott volna rólam, máris belekezdett valami prezentációba, ami számomra érthetetlen volt.

    Life coach javaslat: Akár ajánlás útján jutott el valakihez, akár nem, igyekezzen minél több információt beszerezni az adott személyről (pl. az ajánló személytől, vagy ott a Facebook).Egy beszélgetést ne rögtön a prezentációval kezdjen, hanem próbáljon meg a másik félre ráhangolódni. Kérdezzen. Igyekezzen minél több információt megtudni róla.

    .

  2. hiba
    Amellett, hogy nem tudta mivel foglalkozom, arra sem kérdezett rá, hogy mit tartok fontosnak, mik a céljaim, mit szeretnék elérni. Ehelyett saját magáról beszélt, ami hát számomra nem volt releváns infó.

    Life coach javaslat: Arról beszéljen az ügyféllel, ami az Ő SZÁMÁRA FONTOS. Akkor fog célba találni kínálatával, ha az ügyfelének valamilyen problémáját meg tudja oldani. Ehhez azonban tudnia kell azt.

    .

  3. hiba
    A következő hiba az volt, hogy nem nézett rám. Úgy éreztem, hogy körülöttem mindent felmért, de a beszélgetés során kerülte a tekintetemet.

    Life coach javaslat: Nézzen az ügyfél szemébe. Ha ez kellemetlen, akkor nézzen a szeme közé, az orra tövére. Ez egy olyan áll-szemkontaktus, valószínűleg nem fogja észrevenni.

    .

  4. hiba
    Végignyomta nekem 1 órán keresztül a prezentációt. Mondjuk a termék nem rossz, de egyszer sem kérdezett vissza, csak akkor amikor azt kérdezte: „Ugye sok volt az információ?”

    Life coach javaslat: A prezentációba csak akkor érdemes belekezdeni, ha az ügyfelet érdekli a kínálata, tehát valamilyen problémájára megoldást tud adni. A Prezentáció közben időnként tegyen fel tisztázó kérdéseket. Ezzel megmarad a figyelem, és ha az ügyfél nem ért valamit, meg lehet állni és átnézni még egyszer az adott témát.

    .

  5. hiba
    Megkért, hogy regisztráljak a laptopján, adataim megadásával, hogy kapjam a további anyagokat. Na de kértem én ezeket? NEM!

    Life coach javaslat: Ügyfelet beléptetni, regisztrálni (akár papíron, akár számítógépen) csak akkor érdemes, ha ezt ő maga kéri (pl. több információt szeretne, vagy hozzáférést valamilyen extra tartalomhoz)

    .

  6. hiba
    Mikorra világossá vált előtte, hogy egy MLM rendszerbe próbálnak épp „beszervezni”, jeleztem felé, hogy azért keresett, mert weboldalról akart velem beszélni.
    Mire a következő választ kaptam: „Ne nekem csinálj honlapot, ez akkora ötlet, hogy inkább lépj be, és magadnak építsd az üzletet.”

    Life coach javaslat: Legyen mindig korrekt azzal, akivel találkozik. A találkozó mindig arról szóljon, amiről a meghívás során beszélt. Valószínűleg Önt is zavarná, ha egy megrendelésnek álcázott beszélgetés során kiderülne, hogy mégiscsak Önnek kell valahova belépnie. Ez a taktika csak ideig-óráig működik.

    .

  7. hiba
    Várta a következő ügyfelet (palimadarat) és többször felállt az asztaltól telefonálni.

    Life coach javaslat: Tisztelje meg annyival beszélgetőpartnerét, hogy ne álljon fel a beszélgetés során. Előfordulhat azonban, hogy tényleg egy messziről jött ügyfél érkezik következőnek, de akkor ezt előre tisztázza, és kérjen elnézést érte.

    .

  8. hiba
    Közölte, hogy megjött az ismerőse, és eddig tartott a beszélgetés, és örül, hogy meghallgattam (hát még én).
    Majd közölte a webkonferencia helyét és idejét, és megkérdezte, „melyik csomagot választom”.

    Life coach javaslat: Ha megérkezik a következő ügyfél, üdvözölje, és kérje meg, hogy foglaljon helyet, lehetőleg olyan távolságban, hogy a jelenlegi beszélgetést ne hallja. Ha kifutottak az időből, udvariasan zárja le a megbeszélést, és jelezze, hogyha lenne még kérdés, akkor áll rendelkezésére.

    .

  9. hiba
    Azt hittem megszabadultunk egymástól (a life coach az MLM fogságából), amikor rá 2 napra felhívott, és közölte, hogy ő holnap arra fele tartózkodik, amerre én, és találkozhatunk. Nem azt kérdezte, hogy érdekel-e a dolog, hanem közölte, hogy hol találkozhatunk.

    Life coach javaslat: Utókövetés során azt javaslom, először azt kérdezze meg, hogy maradt-e még megválaszolatlan kérdés, majd ajánlja fel, hogy ezt telefonon, vagy személyesen segít tisztázni. Ha nincs kérdés, rá lehet térni az „üzlet megkötésére”.

    .

  10. hiba
    Kaptam tőle egy emailt, hogy weboldalt szeretne készíttetni.
    Na itt rövidre zártam a dolgot…

    NO COMMENT… 

 

Amint írtam is, nem magával a Multi Level Marketinggel van bajom, hanem egy rendszer, egy nem túl felkészült munkatársával.

Remélem segítenek a javaslatok!

 

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.