Volt egy korábbi bejegyzésem az MLM-ről (life coach szemmel az MLM), ami egyik olvasóm szerint félreérthető volt. Erről a bejegyzésről van szó: http://lifecoach1.hu/life-coach-szemmel-az-mlm/
Öntsünk tiszta vizet a pohárba:
- Amit ebben a bejegyzésben megfogalmaztam, az egy saját negatív tapasztalat, ami történt velem (egy emberrel, egy rendszerben).
- Én az MLM „szakmát” megbélyegezni, megszólni, lehúzni nem akarom. Belelátok, dolgoztam is benne, tudom, hogy nem egyszerű, és tisztelem azokat az embereket, akik ezt a munkát végzik.
A múltkor a hibákról írtam, most pedig -olvasóm javaslatára- leírom, hogy life coach és tréner szemmel a hibákat hol lehet javítani, vagyis mit kellett volna tennie.
- hiba
Amikor találkoztunk, ott követte el az első és legnagyobb hibát, hogy anélkül, hogy bármit is tudott volna rólam, máris belekezdett valami prezentációba, ami számomra érthetetlen volt.Life coach javaslat: Akár ajánlás útján jutott el valakihez, akár nem, igyekezzen minél több információt beszerezni az adott személyről (pl. az ajánló személytől, vagy ott a Facebook).Egy beszélgetést ne rögtön a prezentációval kezdjen, hanem próbáljon meg a másik félre ráhangolódni. Kérdezzen. Igyekezzen minél több információt megtudni róla. .
- hiba
Amellett, hogy nem tudta mivel foglalkozom, arra sem kérdezett rá, hogy mit tartok fontosnak, mik a céljaim, mit szeretnék elérni. Ehelyett saját magáról beszélt, ami hát számomra nem volt releváns infó.Life coach javaslat: Arról beszéljen az ügyféllel, ami az Ő SZÁMÁRA FONTOS. Akkor fog célba találni kínálatával, ha az ügyfelének valamilyen problémáját meg tudja oldani. Ehhez azonban tudnia kell azt. .
- hiba
A következő hiba az volt, hogy nem nézett rám. Úgy éreztem, hogy körülöttem mindent felmért, de a beszélgetés során kerülte a tekintetemet.Life coach javaslat: Nézzen az ügyfél szemébe. Ha ez kellemetlen, akkor nézzen a szeme közé, az orra tövére. Ez egy olyan áll-szemkontaktus, valószínűleg nem fogja észrevenni. .
- hiba
Végignyomta nekem 1 órán keresztül a prezentációt. Mondjuk a termék nem rossz, de egyszer sem kérdezett vissza, csak akkor amikor azt kérdezte: „Ugye sok volt az információ?”Life coach javaslat: A prezentációba csak akkor érdemes belekezdeni, ha az ügyfelet érdekli a kínálata, tehát valamilyen problémájára megoldást tud adni. A Prezentáció közben időnként tegyen fel tisztázó kérdéseket. Ezzel megmarad a figyelem, és ha az ügyfél nem ért valamit, meg lehet állni és átnézni még egyszer az adott témát. .
- hiba
Megkért, hogy regisztráljak a laptopján, adataim megadásával, hogy kapjam a további anyagokat. Na de kértem én ezeket? NEM!Life coach javaslat: Ügyfelet beléptetni, regisztrálni (akár papíron, akár számítógépen) csak akkor érdemes, ha ezt ő maga kéri (pl. több információt szeretne, vagy hozzáférést valamilyen extra tartalomhoz) .
- hiba
Mikorra világossá vált előtte, hogy egy MLM rendszerbe próbálnak épp „beszervezni”, jeleztem felé, hogy azért keresett, mert weboldalról akart velem beszélni.
Mire a következő választ kaptam: „Ne nekem csinálj honlapot, ez akkora ötlet, hogy inkább lépj be, és magadnak építsd az üzletet.”Life coach javaslat: Legyen mindig korrekt azzal, akivel találkozik. A találkozó mindig arról szóljon, amiről a meghívás során beszélt. Valószínűleg Önt is zavarná, ha egy megrendelésnek álcázott beszélgetés során kiderülne, hogy mégiscsak Önnek kell valahova belépnie. Ez a taktika csak ideig-óráig működik. .
- hiba
Várta a következő ügyfelet (palimadarat) és többször felállt az asztaltól telefonálni.Life coach javaslat: Tisztelje meg annyival beszélgetőpartnerét, hogy ne álljon fel a beszélgetés során. Előfordulhat azonban, hogy tényleg egy messziről jött ügyfél érkezik következőnek, de akkor ezt előre tisztázza, és kérjen elnézést érte. .
- hiba
Közölte, hogy megjött az ismerőse, és eddig tartott a beszélgetés, és örül, hogy meghallgattam (hát még én).
Majd közölte a webkonferencia helyét és idejét, és megkérdezte, „melyik csomagot választom”.Life coach javaslat: Ha megérkezik a következő ügyfél, üdvözölje, és kérje meg, hogy foglaljon helyet, lehetőleg olyan távolságban, hogy a jelenlegi beszélgetést ne hallja. Ha kifutottak az időből, udvariasan zárja le a megbeszélést, és jelezze, hogyha lenne még kérdés, akkor áll rendelkezésére. .
- hiba
Azt hittem megszabadultunk egymástól (a life coach az MLM fogságából), amikor rá 2 napra felhívott, és közölte, hogy ő holnap arra fele tartózkodik, amerre én, és találkozhatunk. Nem azt kérdezte, hogy érdekel-e a dolog, hanem közölte, hogy hol találkozhatunk.Life coach javaslat: Utókövetés során azt javaslom, először azt kérdezze meg, hogy maradt-e még megválaszolatlan kérdés, majd ajánlja fel, hogy ezt telefonon, vagy személyesen segít tisztázni. Ha nincs kérdés, rá lehet térni az „üzlet megkötésére”. .
- hiba
Kaptam tőle egy emailt, hogy weboldalt szeretne készíttetni.
Na itt rövidre zártam a dolgot…NO COMMENT…
Amint írtam is, nem magával a Multi Level Marketinggel van bajom, hanem egy rendszer, egy nem túl felkészült munkatársával.
Remélem segítenek a javaslatok!