Munkahelyi kapcsolatában nap mint nap fordulhat elő kisebb-nagyobb konfliktus, nézeteltérés.
Egy munkahelyi közösség mindig eltérő személyiségek gyűjtőhelye, akik konfliktusaik kezelését tekintve is eltérően viselkednek. Egyes kollégái nem engednek, történhet bármi, egy adott konfliktusban minden áron győzni akarnak. Ezzel szemben van, aki törekszik az adott konfliktus mihamarabbi megoldására, ezért hajlandó engedni igazából, van aki inkább csak egyszerűen alkalmazkodik, elkerüli a konfliktust magában tartva azt és van aki pedig kölcsönösen előnyös megoldásokra törekszik.
Konfliktusok pedig léteznek
Munkahelyi konfliktusa adódhat a magasabb pozícióért, beosztásért történő versengésből, a mindenáron megfelelni vágyásból, a saját maga túlhajszolásából és sok esetben a munkahelyi szerepek tisztázatlanságából.
De konfliktusforrás lehet a bérfeszültség, a feladatok nem egyértelmű delegálása, és természetesen a nemi szerepek is.
A munkahelyi konfliktus megmérgezi munkahelye légkörét és kihat munkája hatékonyságára. Célszerű tehát tenni ellene.
A munkahelyi konfliktus feloldása
A munkahelyi konfliktusok feloldása a vezető feladata, és érdeke lenne, de ő sokszor nem tesz semmit, vagy azért mert nem tudja kezelni, vagy azért mert nincs is tudomása róla.
Néhány dolgot azért Ön is megtehet:
- Tartsa szem előtt, hogy magához hasonlóan, kollégáinak is lehetnek rossz napjai. Ne vegyen magára minden apró megjegyzést, vagy mozdulatot, legyen mindig türelmes.
. - Munkája során adódhatnak szakmai és magánjellegű konfliktusai, melyeket minden esetben annak megfelelően kell kezelnie. Szakmai jellegű konfliktusait könnyen kezelheti, a magán jellegű nézeteltéréseit ezzel szemben komplexebb megközelítést igényelnek.
. - A legtöbb esetben megoldást jelenthet a konfliktus okainak tisztázása és a munkatársával folytatott kölcsönös szempontváltás. Így mérlegelhetik problémáikat és esetleges megoldásaikat, immáron mindenki érdekeit szem előtt tartva.
. - A munkahelyi légkör egyensúlyának megteremtése és megőrzése mindenki, a munkáltató és a munkavállaló számára is egyaránt fontos. Munkatársaival egy csapatként kell össze dolgozniuk és munkájuk során segíteniük egymást. Csapatmunka hiányában a kialakult feszültség hamar a teljesítménye és az elvégzett munkájának rovására válik, melyet nyilván munkáltatója sem néz majd jó szemmel.
Ne feledje, élete nagy részét munkahelyén, kollégáival tölti és nem mindegy, hogy mindezt milyen légkörben teszi. Aktívan járuljon hozzá Ön is a megfelelő légkört kialakításához és persze fenntartásához.
Alkalom adtán szervezzen kollégáival munkaidőn túli elfoglaltságot, például egy közös kirándulást, ahol kötetlenül, baráti keretek között beszélgethetnek, kapcsolódhatnak ki. Azonban ha úgy érzi, hogy teljesen megromlottak munkahelyi kapcsolatai, vagy éppen csak egy valakivel nem tud kijönni, a probléma megoldására igénybe veheti life coach segítségét.
A life coaching feltételei
- A life coaching csak akkor lehet eredményes, ha Ön is elkötelezett a probléma megoldásában, és hajlandó is tenni érte.
- A coaching üléseken feltárjuk azon problémákat, amelyek a munkakapcsolat megromlásához vezettek.
- Ezek után megkeressük a problémák okait.
- Megoldásokat dolgozunk ki az okok megszüntetésére.
- Új viselkedésmintákat dolgozunk ki.
- Gyakoroljuk a konfliktusok kezelési technikákat.
A life coaching célja és várható eredménye
- Munkahelyi kapcsolatainak megújítása, jobbá tétele.
- Ön és munkatársai közötti kapcsolat fejlesztése.
- Kellemesebb munkahelyi légkör.
- A nehézségek leküzdése.
- Kevesebb konfliktus, vita.
- A munkahelyen történő felmondás megelőzése.
- Munkatársaival közösen tud dolgozni, a vállalat érdekeit szem előtt tartva.
Hogyan tovább? Miben segíthetek Önnek?
Kérem kattintson:
- Jelentkezem life coachingra!
- Szeretném tudni, hogy működik a coaching a gyakorlatban.
- Kérdésem lenne…
.