Érdekes témát kezdtem egy hete. Beszéltem arról, hogy néha NEM-et kell mondani, aztán folytattuk azzal, amikor arról beszéltem, hogy a life coach is mond NEM-et.
Viszem tovább a témát, az üzleti életre. Képzelje el, hogy Ön egy vállalkozó. Kérnek Öntől ajánlatot egy munkára.
Ön felhívja az ügyfelet, megbeszélik a részleteket, ezek után Ön idejét és energiáját áldozza arra, hogy elkészít egy árajánlatot. Ha vállalkozóként dolgozik, akkor eddig ismerős lehet a sztori.
Mi történik ezután?
- Ha szimpatikus volt az ajánlata, akkor a partner visszajelez, és megköttetik az üzlet. Ez valószínűleg mindkét fél számára a win-win.
- Ha nem szimpatikus az ajánlat, akkor…
- a korrekt partner azt mondja, „nem, köszönöm”.
- a kevésbé korrekt partner nem mond semmit. Nem veszi fel a telefont, „elérhetetlenné” válik.
Én nem szeretnék elítélni egyetlen üzleti magatartást sem, life coach -ként nem is tenném. Viszont gondoljon bele, hogy ez mennyire korrekt?
Sőt! Mit szólna, ha Önt is megkeresné valaki egy ajánlatkéréssel, utána pedig nem reagálna, sőt még a telefont sem venné fel, Ön mit érezne?
A life coach javaslata: tegyen belátása szerint, de azért néha nem árt a másik helyzetébe is belegondolni. És igen, ha szükséges, akkor az üzleti életben is mondjon NEM-et. Így megmarad korrekt üzleti partnernek.